Sommeren er over os - nyd den i fulde drag!
Vi genoptager skakken i Espergærde skakklub d. 10 august.
Årets anden udgave af Springeren er ude
Hent det i klubben eller her på siden under fanebladet ’Springeren’ - God læselyst.
Junior-træning holder sommerpause - vi ses d. 10 august!
Vi har en lille gruppe af juniorer, som vi godt vil hjælpe igang med noget skaktræning. Det er hovedsageligt Casper som står for det træningen, mens andre klubmedlemmer, herunder Thomas og Allan bistår. Hvis du har interesse i at deltage - også bare på forsøgsbasis - så kig forbi Espergærde Bibliotek på mandage kl 17-18. Du kan også kontakte Casper for at høre nærmere (email: casper_schultz@hotmail.com, mobil: 60647820).
Forårsturneringen er slut: Ole Bøgh Larsen vandt igen
Den syvende og sidste runde i Forårsturneringen var i nogen grad præget af mandefald. I Gruppe 1 måtte Verner med kort varsel desværre melde forfald pga sygdom, hvorved Lasse vandt uden kamp. I Gruppe 2 udeblev både Alexander og Freddy hvorved Sebastian og Ebbe ligeledes fik point uden kamp. For de øvrige partier blev der heldigvis kæmpet bravt som altid. I Gruppe 1 var det helt og holdent Sorts aften, idet både Erik, Thomas og Casper vandt med de sorte brikker over hhv. Ole, Carl Emil og Victoria. Ole løb derved ind i sit første nederlag i turneringen - dog uden at det fravristede ham den samlede turneringssejr med 5,5/7 p. Erik sneg sig lige i hælene på 2. pladsen med 5 p mens Casper og Thomas kom på en delt 3-4 plads med 4,5 p. På det efterfølgende placeringer kom Lasse (3,5 p), Victoria (2,5 p), Carl Emil (2 p) og Verner (0,5 p).
Gruppe 2 endte kampen i toppen med ligedeling mellem Orla og Ebbe med hver 6/7 p - efter Orla vandt over Steffen i sidste runde. På 3. pladsen kom Thomas Wellev (5/7), Rasmus Bjørkvig (4,5/7), Sebastian og Steffen kom på en delt 5-6 plads (3,5/7), Jacob Hein på 7. pladsen (3/7). På de sidste pladser kom Alexander (2,5 p), Freddy (1 p) og Joachim (0 p).
Tak til alle for en god og hyggelig turnering.
Resultater fra turneringen kan ses her:
St. Bededags Hurtigskak på Espergærde Bibliotek søndag d. 3. maj
Turneringen kan ses her:
Holdturneringen: Status efter tynd sæson
5. Holdturneringen er færdigspillet. I mester-rækken afholdt ES fællesafslutning med afvikling af tre kampe i bibliotekets store sal. Selve afholdelsen gik fint og det var godt at se at vi har kapacitet til at lægge hus til sådanne arrangementer. Resultatmæssigt var det mindre prangende idet vi måtte indkassere endnu et nederlag - det fjerde i rækken - denne gang til rivalerne fra Helsingør 2. Vi tabte med cifrene 3,5-4,5 hvilket betød at vi samlet set forblev foran Helsingør 2 i tabellen og endte på en næstsidsteplads. Anderledes positivt gik det i B-rækken hvor ES2 gav Gribskov 1 bøllebank i sidste runde med cifrene 5-1. Det er altid vigtigt at slutte godt - og det må man da godt nok sige var tilfældet. Samlet set var sejren dog ikke nok til at komme væk fra sidstepladsen. I kommende nummer af Springeren kan du læse mere om turneringen og de individuelle resultater.
Turneringen kan ses her:
Klubturneringen: Ny klubmester blev Thomas Kokfelt
I klubturneringen fik en højspændt afslutning da de to fører-hanner skulle bide skeer med hinanden i sidste runde. Både Thomas og Casper havde forud for 9. og sidste runde begge 7 point, så alt var på spil; dog var kravet til Casper en gevinst da Thomas havde svagt bedre korrektion. Det blev Thomas, der trak sig sejrrigt ud af kampen, da Casper i en presset stilling overskred på tid i træk 40. Derved kan Thomas løfte den imaginære pokal for sjette gang. Casper blev nr 2 mens Verner og Ebbe kom på 3-4. pladserne.
Turneringen kan ses her:
Lynmesterskabet: Casper Schultz suveræn vinder
Mandag d. 5. januar afholdtes det årlige Lynmesterskab med deltagelse af 13 spillere. Der blev spillet over 11 runder med betænkningstiden 5+3. Casper viste suveræn form og vandt med flotte 10 p efter et kun et enkelt nederlag til Allan. På 2. pladsen kom Carl Emil (9 p), mens Verner og Thomas måtte tage til takke med en delt 3. plads med 8,5 p.
Turneringen kan ses her:
Efterårsturneringen slut: Ole Bøgh Larsen vandt
EFTERÅRSTURNERINGEN endte med følgende resultater:
I Gruppe 1 lavede Ole fuld plade med 5/5 og blev suveræn vinder. STORT tillykke til Ole!
Lasse endte på en næsten ligeså suveræn 2. plads med 3,5/5 og også tillykke til Lasse
I Gruppe 2 endte Erik og Carl Emil begge med 4/5 og delte dermed 1. pladsen foran Victoria, Verner og Jacob Hein som alle fik 3/4 og delte 3. pladsen, STORT tillykke til alle vinderne!
Turneringen kan ses her: